27 April (Koningsdag) SHOWROOM GESLOTEN - 1 Mei (Dag van de arbeid) SHOWROOM OPEN - Zondag 5 Mei EXTRA OPEN (10:00-14:00)
Naar voorraad Oldtimer verkopen

Porsche 911 (1984 - 1989)

Met een verzekerde toekomst in het vooruitzicht voor de Porsche 911-serie, kende 1983 de lancering van een vervanger voor de succesvolle SC-serie. Het was het modeljaar 1984 911 3.2 Carrera, de wedergeboorte van de naam Carrera voor het eerst sinds 1975. De 911 3.2 Carrera was de laatste herhaling in de originele 911-serie, alle volgende modellen hadden een nieuwe body styling met nieuwe remmen, elektronische en ophangings technieken. Een hoger geplaatsde motor met een 3.2-liter horizontaal tegenover platte zescilinder werd gebruikt. Het nieuwe volume van 3164cc werd bereikt met behulp van de 95mm boring (van het vorige SC-model) in combinatie met de 1978 Turbo 3.3 krukas 74,4mm slag. De 915 transmissie werd uit de SC-serie overgedragen voor de eerste 3 modeljaren. Een nieuw inlaatspruitstuk en uitlaatsysteem werden geintroduceerd. In 1987 kreeg de Carrera een nieuwe 5-versnellingsbak afkomstig van Getrag, modelnummer G50. Deze iets zwaardere versie werd gekenmerkt door een hydraulisch bediende koppeling.

Het motorvermogen werd verhoogd tot 207bhp op 5900rpm voor de VS geleverde auto's en 231bhp op 5900rpm voor de meeste andere markten. Deze versie van de 911 versneld van 0 naar 97 km / h in 5,4 seconden en heeft een topsnelheid van 240 km / h. De schijfremmen werden vergroot en verbeterd, olie-gevoede kettingspanners waren op de motor gemonteerd. Het draaien en de betrouwbaarheid van de motor werd verbeterd met een upgrade van de brandstof-en ignitioncontrol componenten naar een L-Jetronic met eens Bosch Motronics 2 Digitale Motor Elektronica systeem.

Drie basismodellen waren beschikbaar gedurende het hele Carrera jaar; de coupe, targa en cabriolet. Zeer bescheiden cosmetische wijzigingen zijn aangebracht in de hele levensduur van de Carrera, met een nieuw ontworpen dashboard met grotere luchtverversingskokers verschenen in 1986. De 1987 Carrera Club Sport (340 stuks geproduceerd) is een collectible 911 die een blueprinted motor met een hogere rev limiet had, De elektrische ramen, elektrische zetels en radio werden verwijderd om 50kg in gewicht te besparen. De 911 Speedster, een low-dak versie van de Cabriolet, werd in beperkte aantallen tussen januari 1989 en juli 1989 geproduceerd als zowel een smalle body auto als een auto met Turbo-look. In het najaar van 1989 onderging de 911 een belangrijke evolutie, met de introductie van de Porsche 964.

Porsche 911 klassieker kopen bij E&R Classics

Het vinden van een Porsche die goed bij u past is prioriteit nummer één. De zoektocht naar uw droomauto begint vaak online. ERClasics heeft er daarom alles aan gedaan om u een zo compleet mogelijk beeld te geven van de auto’s. zo is iedere auto op onze website voorzien van een fotoreportage, 360 graden beelden, en een video. Daarnaast is er van elke auto ook achtergrond informatie te vinden. Bekijkt u de auto toch liever fysiek? Dan kunt u een bezoek brengen aan onze showroom in Waalwijk, Nederland. Kijk op onze site voor de openingstijden.

Porsche 911 klassieker kopen

Hoge kwaliteit Porsche 911 oldtimers bij E&R Classics

Alle oldtimers die aangeboden worden door ons, waaronder dus de Porsche 911, worden nagekeken op een lijst met 125 punten. Deze beoordeling wordt uitgevoerd door één van onze eigen monteurs. Het leveren van oldtimers die verkeren in perfecte conditie is voor ERClassics van groot belang. De oldtimers die door ons worden aangeboden zijn daarom van hoge kwaliteit. Wilt u meer informatie over onderhoud aan een oldtimer of vraagt u zich af waar monteurs in oldtimerwerkplaatsen zich mee bezig houden klik dan hier.                  

Inruilen of verkopen van uw Porsche 911 oldtimer

Bij ER Classics kunt u uiteraard terecht voor het kopen van een Porsche 911, maar wij bieden ook de optie aan om uw huidige oldtimer te verkopen of om deze in te ruilen. Wilt u meer informatie over het verkopen of inruilen van uw oldtimer, dan kunt u contact opnemen met één van onze oldtimer experts. U kunt uiteraard ook langskomen in onze showroom om de mogelijkheden te bespreken.

Porsche 911 verkopen of inruilen?

Onderhoud aan een oldtimer

Uiteraard heeft iedere auto onderhoud nodig, en het kan soms ook voorkomen dat er iets gerepareerd moet worden. Voor een oldtimer is dat niet anders. Omdat u uw oldtimer graag in topconditie houdt, is een goede garage belangrijk. Elke garage kan u voorzien van onderhoud, maar soms heeft u net dat extra stukje specialisme nodig, dan kunt u er voor kiezen om uw oldtimer naar een oldtimerwerkplaats te brengen waar ze zich richten op 1 merk of type oldtimer. De monteurs werken dan vaak met dezelfde klassiekers en hebben zich op die manier gespecialiseerd in onderhoud of reparaties aan die specifieke oldtimers.

ER Classics heeft de juiste klassieke Porsche 911 voor u!

Klik hier voor onze voorraad

Wat zijn de voordelen om bij ER Classics een Porsche 911  klassieker te kopen?

- Groot assortiment Porsche klassiekers te koop
- Alle oldtimers zijn door onze eigen werkplaats grondig gecontroleerd
- Eigen werkplaats met 20 monteurs
- Registratie en keuringen
- Wereldwijd transport tot aan de deur
- Hoogwaardige kwaliteit en service
- Inruilmogelijkheden
- Klanten beoordelen ons met een 8,9

Europa’s nummer 1 online classic car dealer

Wanneer u opzoek bent naar een een prachtige nieuwe Porsche 911 dan wordt u bijgestaan door één van onze eigen oldtimer experts. ERclassics is al sinds 2008 gespecialiseerd in de in-en verkoop van oldtimers en mag zich met recht Europa’s nummer 1 online classic car dealer noemen.