NL EN US DE FR PL CZ ES PT SE HU GR RO SK JP CN AE IL

E&R Classics
Kleiweg 1 5145NA Waalwijk, The Netherlands
+31 416 751 393

25 en 26 December (Kerstmis) GESLOTEN - 27, 28 & 30 December OPEN
Naar voorraad Oldtimer verkopen

BMW M Series

E30 M3
De M3 gebaseerd op de E30 3-serie uit 1986 was alleen verkrijgbaar in coupé- en cabrioletuitvoering. De E30 M3 maakte gebruik van de BMW S14 inline-4-motor. In 1988 werd het sportievere "Evolution" model geïntroduceerd. Deze had grotere wielen, dunner achter- en zijruitglas, lichtere kofferdeksel en extra achterspoiler. Later volgde een krachtiger en lichter "Sport Evolution" model, met een beperkte productie van 600 stuks en 786 cabriolets.

BMW Oldtimers te koop

E36 M3
De E36 M3 debuteerde in februari 1992. Het was het eerste M3 model aangedreven door een 2990cc S50 zescilindermotor, goed voor 210kW. Aanvankelijk alleen verkrijgbaar als coupé, introduceerde BMW in 1994 de M3 cabriolet- en station uitvoeringen. Ook in 1994 produceerde BMW in beperkte oplage de M3 GT. Alle GT's waren British Racing Green en hadden een 291 pk 3.0-liter motor. Eind 1995 werden de M3 coupé en sedan voorzien van de 3.2 L S50B32 Inline-zes-motor en uitgerust met nieuwe wielen en een 6-versnellingsbak. De cabriolet heeft deze wijzigingen pas in februari 1996 gekregen. De meeste E36 M3's werden geproduceerd in de fabriek in Regensburg. Een klein aantal rechtsgestuurde M3's met lage compressie werd gebouwd in de Rosslyn fabriek van BMW in Pretoria, Zuid-Afrika. In totaal werden 46.525 coupés, 12.144 cabriolets en 12.603 sedans geproduceerd. De productie van de station stopte in december 1997, de coupé stopte eind 1998 en de cabriolet stopte in december 1999. Het E36-chassis M3 werd aangeprezen als een van de beste uit de jaren 90 in onafhankelijke tests van Car & Driver. Bekend om zijn goedaardige wegligging en balans, is de auto populair bij circuitracers en baanliefhebbers.

E28 M5
De eerste BMW E28 M5 maakte zijn debuut op de Amsterdam Motor Show in februari 1985. Het was het product van de vraag naar een auto met het laadvermogen van een sedan maar het uiterlijk van een sportwagen. Het gebruikte 535i-chassis had verschillende mechanische veranderingen. Voornamelijk de M88/3 motor die was afgeleid van de motor die in de M1 werd gebruikt. De auto's die in Amerika werden verkocht, waren uitgerust met een emissie vriendelijke variant van deze motor, de S38. Destijds was de E28 M5 de snelste sedan ter wereld. De eerste generatie M5 was handmatig gebouwd in Preussenstrasse/München voorafgaand aan de zomervakantie in 1986. Daarna werd de M5-productie verplaatst naar de Daimlerstrasse in Garching, waar de rest handmatig werd gebouwd. De Europese en Zuid-Afrikaanse M5 modellen maakten gebruik van de M88/3-motor. Noord-Amerikaanse modellen uit 1988 gebruikten de S38B35-motor, uitgerust met een katalysator.

BMW M Series kopen?

E34 M5
De E34 M5 werd geproduceerd van september 1988 tot augustus 1995. De auto werd met de hand gebouwd bij BMW M GmbH in Garching, Duitsland en was gebaseerd op het E34-chassis geproduceerd in BMW's fabriek Dingolfing. Veranderingen aan de buitenkant van de standaard E34 waren unieke voor- en achterbumpers en zijwaartse rockerpanelen. De binnenkant kreeg specifieke M5 achter en shifterhoofdsteunen. In 1992 werd een linksgestuurde vijfdeurs Touring-versie geïntroduceerd. De E34 M5 Touring was de eerste wagen van BMW M Division, evenals de laatste handgebouwde M-auto.

BMW M Series

E & R Classics, uw BMW Oldtimer specialist!

Klik hier voor onze voorraad

Wat zijn de voordelen om bij ER Classics een BMW M Series klassieker te kopen?
- Groot assortiment klassieke auto's te koop
- Alle oldtimers zijn door onze eigen werkplaats grondig gecontroleerd
- APK, laswerk en interieur werkzaamheden voor uw BMW M Series oldtimer
- Alle werkzaamheden aan uw klassieker kunnen door onze oldtimer specialisten gedaan worden.
- Reparaties, onderhoud en speciale wensen aan uw classic car
- Volledige restauratie van uw BMW M Series klassieke auto
- Wij kunnen uw oldtimer overal in Europa afleveren